“In Oost-Vlaanderen kussen we tegoei”

En plots dook er nog een Tindermatch op. Eentje van wie ik niet goed weet wat ik ervan moet denken. Niet dat Rambo boyfriend material bij uitstek is, maar ik weet wel wat ik eraan heb (al is dat dan niet veel) en hij is eerlijk over wat hij wil (zie vorige haakjes). Mijn nieuwste match is complexer. Bij het swipen was mijn keuze snel gemaakt: aan zijn foto’s te zien heeft hij een rijkelijk gevuld sociaal leven (wat ik altijd een enorm pluspunt vind), zit hij in een jeugdbeweging, is het een reizigerstype van wiens travel bucket list ik alleen nog maar kan dromen en – laat ons eerlijk zijn – hij ziet er goed uit. Kortom: op het eerste gezicht leek hij iemand voor wie ik als een blok zou kunnen vallen. Het toppunt? I couldn’t care less.

“Ik was nogal pissed toen mijn nieuwe Tindermatch per se thuis iets wilde gaan drinken en daar niet alleen bleek te zijn. Ouders ontmoeten op een eerste date? Check!”

Ik heb voor mezelf beslist dat ik – oh help – even in een fase zit waarin het goed is zoals het is. Voor het eerst snap ik de singles die zeggen dat ze “willen doen waar ze zin in hebben, zonder verantwoording af te leggen.” Ik besef dat dat een fase is die ook niet blijft duren, maar voorlopig is dat dus wel de redenering die ik volg. En eerlijk? Ik ben begin twintig, heb effectief geen verantwoording af te leggen (behalve dan misschien aan mijn ouders, aangezien de flessen wijn die ik met mogelijke dates opdrink van hen zijn) en vind dat ik zo’n fase best wel eens verdien. Iets serieus kan binnen een paar maanden nog altijd. En dan schotelen ze mij mijn (op het eerste gezicht) droomvent op een presenteerblaadje voor. Must be God telling me to stop fooling around. Maar als ze hierboven zin hebben om mij vierkant in mijn gezicht uit te lachen, dan kan ik dat ook. Ik was dan ook niet van plan om veel aandacht te besteden aan Mr. Perfect. Tot hij mij meevroeg op date en het yolo-monster in mij op de trein sprong.

Hij was niet alleen thuis en ik had niet veel zin in een gênante ontmoeting met zijn ouders (yolo en zo, maar als de ouders van een tweeëntwintigjare gast hun zoon zien thuiskomen met een meisje dat ze van haar noch pluim kennen, denken ze sowieso dat dat wicht alleen in hun huis zit om te poepen) dus ik was nogal pissed toen bleek dat hij toch thuis iets wilde gaan drinken (“Mijn ouders zijn chill en mijn papa echt nen toffe!”). Kan allemaal goed zijn, maar moet ik hen daarom ontmoeten? Op onze eerste date? Toen hij zijn auto parkeerde en mij aankeek, moest hij lachen en zei hij: “Heb je nu echt stress om mijn papa te zien?” Nee, eikel, ik heb geen stress, ik ben razend. 

Maar goed, ik besefte dat ik mijn eigen avond alleen maar zou verpesten als ik boos bleef. Dat en het feit dat hij mij na onze date thuis zou afzetten, dus ik eigenlijk ook niet anders kon. En hij had wijn. Om het allemaal iets minder gênant te maken, zou ik mij voordoen als iemand van de Oost-Vlaamse jeugdraad. Toen ik toekwam, zag ik dat zijn papa naar Temptation Island aan het kijken was en de enthousiaste trash tv-kijker in mij begon als een bezetene naar het televisiescherm te wijzen: “Die met haar zwart haar is van ons kanten!” Goed bezig, zo geloven ze zeker dat je in een Oost-Vlaamse jeugdraad zit.

“Hij negeerde mijn zedige kus op de wang compleet. ‘In Brussel kussen we bij het afscheid,’ rolde ik met mijn ogen. Hij drukte een kus op mijn lippen en knipoogde: ‘In Oost-Vlaanderen kussen we tegoei.” Alright.

Dat Oost-Vlaams is trouwens ook duidelijk hoorbaar. En alles wat Oost-Vlaams klinkt, is per definitie al wat marginaal (Gents uitgezonderd). Verder was het best een leuke date – alleen balen dat hij Netflix steeds pauzeerde als we kusten, dan had ik eens een date met Netflix… Maar zoals ik al eerder schreef, weet ik niet zo goed wat ik aan hem heb. Ik sluit zeker niets uit, maar heb geen serieuze verwachtingen meer van Tinder. Als ik hem mag geloven, is hij wel op zoek naar iets serieus. En dat kán, maar ik acht het gewoon weinig waarschijnlijk als je na amper een uur je tong al in mijn mond duwt – then again, no complaints. Toen hij mij thuis afzette, reed er een (dronken) vriend van hem mee die graag met mij wilde trouwen en een halfuur naar de perfecte openingsdans heeft gezocht. Omdat ik nu niet bepaald gek ben op pottenkijkers, ging ik voor een zedig kusje op de wang bij het uitstappen. Mr. (Almost) Perfect boog echter de volle nul centimeter naar mij toe, waardoor ik wat in het midden bleef hangen. “In Brussel kussen we bij het afscheid,” rolde ik met mijn ogen. Hij wachtte tot zijn vriend – die mijn plaats in de auto zou innemen – was uitgestapt en drukte een kus op mijn lippen. “In Oost-Vlaanderen kussen we tegoei,” knipoogde hij en weg was hij. Alright.

12 thoughts on ““In Oost-Vlaanderen kussen we tegoei”

Add yours

      1. Of Once! Daar moet je niet swipen maar krijg je je matchen zelf toegewezen op basis van je voorkeuren. :p

        Ik kijk altijd uit naar je nieuwe blogposts, zo grappig en herkenbaar 😀

        Liked by 1 persoon

  1. Hahahahaha, oooh wat een heeeeerlijk verhaal zeg! Ook dat stukje over het leegdrinken van de flessen wijn van je ouders. Ik zou ook pissed zijn als een jongen op de eerste date thuis wilt afspreken, waar zijn ouders bij zijn. Lijkt me zo ongemakkelijk. Ben benieuwd of dit verhaal nog een vervolg krijgt 😉

    Liked by 1 persoon

  2. Haha, ik heb je openhartige artikel over je datebelevenissen met plezier gelezen. Maar op een eerste date bij iemands ouders zitten? Dat lijkt me inderdaad wel een bijzonder soort date! Zelf vind ik het altijd prettiger als eventuele schoonouders iets later in beeld komen 😉

    Liked by 1 persoon

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

