De tweede Rambodate

Het overgrote deel van mijn vriendenhoop studeert nog en is de voorbije weken dus in actie geschoten. Voor niet-studenten staat Allerheiligen gelijk aan een jaarlijks bezoek aan het kerkhof, voor studenten is het de niet langer te negeren alarmbel: tijd om je op te sluiten, kiddo, de examens komen eraan! Heel leuk natuurlijk dat ik in het weekend gewoon op mijn lui gat kon zitten, maar na een tijd ging ik dood van verveling omdat niemand tijd had om af te spreken. Deze korte intro is er enkel om te verantwoorden dat ik een heel weekend zowat niets anders heb gedaan dan half mannelijk Vlaanderen naar links of naar rechts swipen. Ik heb het de volle twee dagen volgehouden (wat ik best een prestatie vind, gezien mijn haat-liefdeverhouding met Tinder), maar ondertussen ben ik het alweer kotsbeu. En net nu ben ik populair. Typisch.

Er zijn exact drie kerels die met mij willen afspreken en laat ons zeggen dat ze mij geen van alle drie bijster boeien. De eerste is een Gentenaar die om half vijf ’s ochtends vroeg of ik nog kwam dansen in de Père Total of dat hij alleen moest staan schuren. Ik vroeg hem of schuren zijn enige fameuze dance moves waren en hij antwoordde dat hij zijn moves al oefende sinds 1999. Ik merkte schamper op dat ik al eerder van oya lélé deed, waarop hij zei: “Dat zijn geen dance moves, bae, dat heet bewegen.” Toen ik hem echter vertelde dat ik nog nooit was komen feesten in de Overpoort en vorige zomer mijn Gentse Feesten-ontmaagding was, betekende dat wel het einde van mijn goede indruk en reputatie.

“Toen ik emoboy opzocht op Facebook zag ik in een van zijn statussen staan dat ‘ons Louise op het potje leerde gaan’. DOES. HE. HAVE. A. KID? Dag en bedankt, emoboy.”

De tweede is een beetje een emo-type wiens favoriete emoticon xd is (don’t judge, hij had mooie ogen), maar die op zich nog wel grappig is. Emoboy wilde mij meenemen op date naar de Quick, wat 1) eigenlijk een beetje cheap is, maar 2) ook best wel grappig en 3) betekent dat ik mijn dieet vaarwel kan zeggen for some serious Giant cravings (want misschien vind ik de liefde van mijn leven wel, daar kan geen dieet tegenop) (ik vind sowieso de liefde van mijn leven wel in de Quick, al is het dan in de vorm van een Giant). Toen ik hem opzocht op Facebook (standaard voor ik een date vastleg), zag ik in een van zijn statussen staan dat “ons Louise op het potje leerde gaan”. DOES. HE. HAVE. A. KID? Dag en bedankt, emoboy.

De derde is volgens mij een catfish. Hij is 20, studeerde aan de VUB, maar werkt nu voor de Vlaamse Overheid (op zijn twintigste, zonder diploma) en heeft welgeteld zes foto’s: één foto waar hij zo uit een modellenportfolio lijkt te wandelen en vijf foto’s van landschappen en concerten, waar je zijn hoofd dus niet op ziet. Toen ik iets vroeg over zijn opleiding, schoot hij meteen in de verdediging. Twintigjarig model? Eerder zestigjarige vetzak.

“Of mijn tweede date met Rambo aan de verwachtingen voldeed? Laat ons zeggen dat een make out session in combinatie met Temptation Island en wat spoonen nog net iets leuker is dan in de auto.”

Mijn reactie op mijn herwonnen populariteit? Op mijn tweede date met Rambo spoonend naar Temptation Island kijken. (En ja, ik weet het, je hebt “kijken” en “kijken kijken”, maar het was echt alleen kijken. Meestal toch.) Toen ik bij hem aankwam en nogal aarzelend en op goed geluk een kamer binnenging, zei hij: “Zo twijfelend? Je bent hier toch al geweest?” Ik wist waar hij (een beetje gemeen) op doelde en zei koel in zijn plaats: “Nee Rambo, dat was een van je talrijke andere Tinderdates.” Zijn reactie? “Juist ja, eentje die wel wou poepen.” Ik zei hem dat het eigenlijk best veel over mij zei als hij iemand had kunnen uitnodigen die op haar tweede date wél wilde poepen, en ik toch degene was die als kleine lepel in zijn bed lag. Als hij tegen mij wil bitchen over zijn side chicks, mag hij origineler uit de hoek komen. Of de rest van de date aan de verwachtingen voldeed? Laat ons zeggen dat een make out session in combinatie met Temptation Island en wat spoonen nog net iets leuker is dan een make out session in de auto bij een tempteratuur die het vriespunt bereikt. Ik ben alleen benieuwd hoeveel de temperaturen nog gaan stijgen de komende dates…

3 thoughts on “De tweede Rambodate

Add yours

  1. Yeeees! Zo blij om opnieuw een vervolg te kunnen lezen. Maar echt serieus, daar had ik naar uitgekeken 🙂 De drie nieuwe Tinderboys klinken inderdaad niet meteen geweldig. Haha. Gelukkig is oude vertrouwde Rambo er nog. Zo te lezen is hij niet meteen de prins op het witte paard, maar je kunt je maar amuseren natuurlijk. Ik ben alweer benieuwd naar het vervolg; en naar de al dan niet stijgende temperaturen. Spanneeend!

    Like

    1. Haha, prins op het witte paard niet direct nee! Maar ach ja, uiteindelijk is Sinterklaas ook een prins op een wit paard en doe mij dan toch nog maar liever Rambo 😉 En tja, met “Wilt gij mijn blokpauze zijn?” als openingszin wist ik al wel waar ik aan begon, denk ik dan!

      Like

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

