Rambo, pt. 1

Dit weekend nodigde ik mijn twee neefjes van zes en twaalf, en tevens de coolste kiddo’s die deze aarde ooit heeft voortgebracht, uit voor een paar dagen Monopoly, Harry Potter-marathons en uitstapjes naar de Kinepolis. Lees: ik moest mezelf bezighouden omdat mijn gebroken ego en bijbehorend zelfmedelijden anders heel de tijd dat sms’je van bioboy zouden herlezen. Tot ook mijn oudste neefje het niet meer kon aanzien en mij een figuurlijke schop onder mijn kont gaf (het jongste neefje zorgde voor de letterlijke): Bioboy heeft geen verstand in zijne kop. Installeer die app terug, ik swipe je wel een paar nieuwe jongens.”

“Tinder liet zich met ‘Wilt gij mijn blokpauze zijn?’ alweer van zijn beste kant zien.”

Ik weet niet wat het over mijn talent als tante zegt dat ik mijn twaalfjarig neefje Tinder heb laten installeren, maar hé, hij was best goed in dat swipen. Hij vond het alleen niet zo tof dat mijn matches nogal zwijgzaam waren (je weet hoe dat gaat, in het eerste middelbaar gaan de kiddo’s nog gewoon recht op hun doel af. Ze gaan gewoon na de examens schaatsen en voor je het weet staat hun Facebookprofiel vol hartjes) en was dan ook ontzettend enthousiast toen match Niels een berichtje stuurde: “Hey, ik ga met de deur in huis vallen.” Dat is het moment waarop ik mijn gsm terug in eigen handen nam, want Tinderboys die met de deur in huis vallen, vallen meestal over hun eigen broek vol goesting.

Zondagmiddag – nadat ik een paar liter wijn achterover had gekapt om te verwerken dat ik de avond ervoor bloednuchter onze brievenbus in de prak had gereden – toonde Tinder zich alweer van zijn beste kant. “Wilt gij mijn blokpauze zijn?” stuurde match Rambo. Nu is het vrij duidelijk wat kerels – in de blok nota bene – zoeken op Tinder als dit hun openingszin is, maar ergens intrigeerde Rambo mij wel. Bovendien had de wijn in mij zin in wat sexy talk.

“‘Chained‘ van The xx is goed!’ bracht ik enthousiast uit. En toen besefte ik hoe dat klonk om half drie ’s nachts. Op Tinder.”

Alleen nam de dronken eerlijkheid in mij de bovenhand en had ik hem binnen de 48 uur al verteld over bioboy. Ik ben officieel zo’n crazy chick geworden. Maar in my defense vroeg hij wel zelf naar mijn Tinderervaring en nam hij geen genoegen met “het is een lang verhaal”. Alleen hoopte hij waarschijnlijk wel dat dat lang verhaal inhield dat bioboy zijn tong af en toe in mijn mond stak in plaats van mij mee te nemen naar de zoo. Who am I kidding, dat hoopte ik zelf ook. Toen ik hem vertelde dat bioboy graag uitgebreid zijn tijd nam, kon ik zijn antwoord (“dommerik dan hij”) alleen maar beamen.

Het gesprek evolueerde en ik kan niet anders dan Barney Stinson gelijk geven: nothing good ever happens after 2 AM. Rambo stuurde muziek door (Chained van The xx) en de muziekliefhebber in mij antwoordde:Chained is goed!” En toen besefte ik hoe dat klonk om half drie ’s nachts. Op Tinder. “Het liedje welteverstaan” voegde ik er weinig overtuigend aan toe. Nog een kwartier later ging het gesprek zo verder:

Rambo: Ik heb zin.
Ik: In gin tonics?
Rambo: Ook.
Ik: 😉
Rambo: Ook wel in u.
Rambo: Sorry, niveau nihil zo laat op de avond.
Ik: JA, LACH MAAR, MAAR LACH DE LACH DER DWAZEN! (Ik ben nu eenmaal geniaal)
Rambo: Het Eiland. Ge kent uw referenties. Ge weet toch dat ik u nu zeker wil.

Nadat hij zo’n zeven keer had laten vallen dat hij goed kan masseren, merkte hij ook voorzichtig op dat hij “eerder casual was ingesteld” en “momenteel niet echt op zoek was naar een relatie, maar dat je dat natuurlijk nooit kan voorspellen”. Ik begon me lichtjes beledigd te voelen – na een opener als “Wilt gij mijn blokpauze zijn?” had ik me Rambo nu niet meteen als wedding material voorgesteld. Hoe traag van begrip dacht hij eigenlijk dat ik was? Staat er “wanhopig op zoek naar een relatie” op mijn foto’s geschreven of zo? Dat was exact wat ik ook tegen hem zei. Zijn antwoord? “Als ge mij vanochtend al doorhad, en we zijn nog steeds aan het praten, dan wilt dat wel iets zeggen, toch?” Touché, Rambo, touché. En to be continued, dat ook.

7 thoughts on “Rambo, pt. 1

Add yours

Geef een reactie

Maak een gratis website of blog op WordPress.com.

Omhoog ↑

